Alpha Lipid lifeline



Selain dari Alpha Lipid Sd2, Alpha Lipid lifeline juga merupakan diantara produk terbaik yang banyak di gunakan oleh pengguna di malaysia.
Kandungan yang anda perolehi dari AlphaLipid Life Line
Kandungan Vitamins
Vitamin A
Untuk kesihatan mata.
Vitamin B12
Menambah darah, sesuai untuk perempuan mengandung.
Vitamin B6
Untuk urat saraf, kebas kaki tangan.
Vitamin B1
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B2
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B3
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin C
Untuk kesihatan kulit, sesuai untuk mereka yang punyai masalah kulit.
Vitamin D
Penyerapan calcium lebih banyak, tanpa Vitamin D calcium yang dimakan akan keluar sebagai najis.
Vitamin E
Antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut.

Kandungan Minerals
Folic Acid
Pembentukan darah (merah) baru.
Magnesium
Membantu fungsi saraf dan merehatkan otot, termasuk mengatur degupan jantung agar tetap normal. Dapat kurangkan tekanan.
Iron
Berperanan penting dalam fungsi normal imuniti. Kekurangan iron akan menyebabkan badan kita mudah mendapat jangkitan.
Sodium
Membantu menormalkan tekanan darah dan fungsi normal otot dan urat saraf.
Kalsium
Kurangkan osteoporosis (Tulang kurang padat) yang bermula pada umur 35 tahun. Termasuk perempuan yang putus haid “monopous” akan mengalami osteoporosis. Dapat kurangkan tekanan.
Potassium
Berfungsi bersama sodium, meningkatkan pertumbuhan sel dan otot.
Kandungan Total Immunoglobulin
IgA
Juga dikenali sebagai mukos antibodi, mencegah serangan kuman bakteria daripada melekat pada dinding organ. Juga membantu menghasilkan protein yang mencukupi untuk badan manusia.
IgM
Antibodi ini dihasilkan oleh sel-B & dijumpai pada tulang, usus makan, paru-paru & kelenjar limpa. Ianya dapat mengaktifkan penghasilan sel darah merah, membekalkan oksigen serta mempercepatkan proses meneutralisasi sebarang racun kuman bakteria yang dijumpai dalam badan manusia.
IgE
Fungsi sebagai bahan peroksida, melindungi sel-sel membran, menghalang sebarang tumbesaran sel penyakit, menguatkan tulang, sistem saraf & bahagian otak manusia.
IgG
Merupakan komposisi tertinggi dalam antibodi, mengaktifkan sel darah putih untuk menentang serangan kuman bakteria, terutama E-coli, kuman bakteria yang kerap dijumpai dalam usus pesakit.
IgD
Membekalkan haba, membantu penyerapan kalsium & pengagihan kalsium pada tulang.
IgFI & IgFII
IgF merangsang pertumbuhan kulit baru. Mengekalkan ketegangan kulit dan melawan fungus, bacteria, virus dan pathogen.
Kandungan Tambahan
Complex Lipid (Dipatent – Unik)
Mengikut kajian tanpa Complex Lipid, penyerapan kolostrum yang diambil hanya sebanyak 20% sahaja, manakala 80% lagi akan dikeluarkan. Dengannya 80% akan diserap dan hanya 20% akan dikumuhkan.
Probiotix
Khasiat probiotix adalah seperti yang terdapat di dalam Yakult.
Prebiotix
Pemangkin kepada probiotix.
Sekiranya anda masih ragu…Fakta ini mungkin dapat membantu anda
1.Alpha Lipid LifeLine dihasilkan di New Zealand dan dibungkus terus di New Zealand.
2.Produk Alpha Lipid LifeLine telah mendapat pengikhtirafan dari Kerajaan New Zealand sehingga dikurniakan ‘lambang daun’ (Sebilangan kecil sahaja produk yang mendapat pengikhtirafan ini) dengan bangganya dipaparkan ditin-tin produk Alpha Lipid.
3.Kolostrum yang terdapat didalam Alpha Lipid LifeLine adalah gred 10 (Terbaik didunia).
4.Mengandungi 41% IgG berbanding produk lain yang hanya mengandungi 10% – 12% IgG sahaja.
5.Di Taiwan Alpha Lipid telah menjadi minuman sarapan pagi.
6.Diikhtirafkan HALAL oleh N.Z. Islamic Processed Food Management
7.Rata-rata kesihatan kita semakin hari semakin menurun, ini adalah disebabkan faktor yang tidak dapat kita elakkan seperti faktor meningkat usia dan faktor persekitaran termasuk udara yang kita sedut setiap saat.
8.Begitu juga dengan cara pemakanan kita yang tidak menyihatkan dengan makanan ringan, makanan yang berlebihan lemak dan gula.
Penggunaan alatan elektorik disekeliling kita termasuk Telefon Bimbit, Microwave dan Penghawa Dingin.
9.Kekurangan Vitamin, Mineral dan Antibodi didalam tubuh.
10.Kurang bersenam, sehinggakan ada diantara kita yang langsung tidak pernah bersenam.
11.Tekanan kehidupan dirumah dan ditempat kerja.
Berapakah Harga alpha lipid lifeline ?
Harganya ialah RM180 setin bagi bukan ahli dan RM150 Setin bagi ahli , ia juga terdapat dalam bentuk kapsul
Untuk maklumat lanjut dan membuat pembelian, anda boleh hubungi saya di 0162229415
produk alpha lipid lifeline ini amat sesuai bagi :-

  • Kanser
  • Keletihan
  • Kencing Manis
  • Leukimia
  • Darah Tinggi
  • Masalah Paru-Paru
  • Tekanan/Stress
  • Masalah Usus
  • Migrain
  • Resdung
  • Stroke/Lumpuh
  • Sakit Kulit
  • Ketumbuhan
  • Thyroid
  • Penyakit Jantung
  • Demam Campak
  • Parkinson
  • TB
  • Lemah Tenaga Batin
  • Ulser
  • Sakit Tua
  • Osteoporosis
  • Asma
  • Arthritis
  • Allergy
  • Buasir
  • Bisul
  • Masalah Buah Pinggang
  • Ezema
  • Denggi
  • Gout
  • Fybroid
  • Hepatitis B/C
  • Gastrik
  • Jangkitan Kuman
  • Jerawat
  • Prostate
  • Kayap
  • Migrin
  • Insomnia
  • Masalah Tulang
  • Batu Karang
  • Wanita Lepas Bersalin
  • Wanita Mengandung
  • Masalah Haid/Kesuburan
  • Kurang Oksigen Dlm Darah
  • Anti Penuaan (Awet Muda)
  • Tingkatkan Daya Ingatan/IQ
  • Ahli Sukan
  • Ahli Bina Badan

PERKARA YG MENGAGALKAN AKTIVITI BERDIET ANDA.




Ada pelbagai sebab yang mendorong seseorang memelihara berat badannya.Golongan remaja melakukannya untuk penampilan diri, manakala golongan dewasa pula untuk kesihatan diri.
Apa pun sebabnya, memiliki berat badan ideal banyak manfaatnya. Berdiet dengan tidak disertakan disipilin dan motivasi yang kuat sering kali menemui kegagalan.Oleh itu, kenalilah perkara-perkara yang menggagalkan aktiviti berdiet anda.
Lapar
Apabila rasa lapar yang mengisyaratkan tubuh memerlukan makanan muncul, biasanya anda akan makan berat dengan beranggapan bahawa tindakan itu tidak melanggar disipilin berdiet. Sebenarnya, perbuatan ini akan mengganggu aktiviti berdiet anda.
Tergoda
Anda selalunya tidak dapat menegah diri daripada menerima pelbagai jenis makan yang biasanya menghidangkan makanan yang lazat.Godaan inilah yang biasanya sukar dielakkan.
Menebus
Istilah ini paling tepat menggambarkan perasaan yang sering muncul setelah anda mengaut hasil yang memuaskan daripada aktiviti berdiet anda. Lantaran itu, anda akan menebus nafsu makan selama ini dengan melahap segala jenis makanan yang ada. Dengan mudahnya berat badan lama kembali semula mungkin lebih teruk berbanding dulu.
Disiplin Waktu
Anda yang tidak berpegang teguh kepada disiplin waktu iaitu hanya makan pada waktu yang sepatutnya sahaja yakni pada waktu pagi, tengah hari dan malam juga akan menggagalkan aktiviti berdiet anda.
Menu Seimbang
Menu seimbang mengelakkan anda daripada tertumpu kepada sejenis zat makanan sahaja seperti karbohidrat, protein dan lemak. Zat-zat ini jika diambil berlebihan akan menggemukkan anda, jadi gagallah aktiviti berdiet anda. Selain itu, pengambilan gizi yang tidak seimbang menyebabkan anda mudah sakit.

Formula '888888' utk diet yang sihat..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera....

Saya terbaca satu artikel menarik dalam ruangan kesihatan pancaindera
mengenai tips diet '88888' :

1. makan hingga 80% kenyang
2. tidur 8 jam
3. berjalan hingga 8000 langkah
4. minum 8 gelas air sehari
5. makan malam sebelum pukul 8 malam

* untuk penguna ALSD2, jgn lupa...  =)
6. Amik 8 skup alsd2 sehari. 

 
Saya sedang Mencari agent diseluruh negeri.
Bimbingan akan diberikan..

pm or sms 017- 3299 808
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/
www.facebook.com/alphalipidsd2formula


Bagaimana nak income rm650 sehari??


Bagaimana nak income rm650 sehari??

Dgn cara menjual pakej 1 bulan iaitu dpt 101pv satu tin,
101pv x 4 = 404pv. So 404pv x 25% = rm 101

kalau 10 customer sehari, rm101 x 10 = rm1010. 
POWER kan???

Itu customer belum buat bisnes, klu dia start buat bisnes n jd Stokis/Supervisor bulan tu ANDA LAYAK 
rm 500 x 10org = rm 5000 ..

Seagalanya bermula dihujung jari anda..!!
saya dulu pun semua benda tak tahu, semua benda tak faham, takde modal.....

Gunakan idea dan kreatif sikit... bukan kena cari orang pun, just kuasa iklan harian sahja...!

Alhamdullilah, hari ini kuasa iklan menjana income tambahan setiap bulan semakin bertambah, sgt bersyukur...amin

Saya sedang Mencari agent diseluruh negeri.
Bimbingan akan diberikan..

pm or sms 017- 3299 808
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/
www.facebook.com/alphalipidsd2formula

Cara Kira BMI (Body Mass Index)



BMI (Body Mass Index) atau Indeks Jisim Tubuh merupakan satu piawai pengukuran bagi menentukan berat badan yang unggul.
Formula BMI = Berat (kg) / [ Tinggi (m) x Tinggi (m) ]


Bagi yang malas kira secara manual, boleh guna kan BMI kalkulator di kolum sebelah kanan anda.
Bila dah tahu kategori mana, pandai-pandailah ambil tindakan susulan, kurang atau tambahkanlah yang sepatutnya. Bacaan BMI seperti berikut :



Perlu diingat
1. Timbanglah berat badan sekurang-kurangnya sekali dalam seminggu.
2. Semak status berat dengan mengira Body Mass Index (BMI)
3. Julat sihat ialah 18.5 hingga 29.9. Pengiraan BMI hanya diterima pakai jika berumur antara 18 hingga 64 tahun. Ini adalah kerana golongan dewasa mempunyai saiz dan komposisi yang lebih stabil.



Peraturan Penting Berdiet ALSDII



Adakah anda bersedia untuk melakukan diet SD2 ?  Berikut adalah peraturan-peraturan penting ketika berdiet SD2 dan ingatlah peraturan-peraturan ini seolah-olah nyawa anda tergantung kepadanya.

1. JANGAN MENINGGALKAN WAKTU MAKAN. (DO NOT SKIP MEALS)
Makan 3 kali sehari dengan saiz sederhana atau 4 atau 5 kali dengan size yang kecil.

2. JANGAN TIDAK MAKAN MELEBIHI 6 JAM PADA WAKTU KITA JAGA.
(DO NOT GO MORE THAN SIX WAKING HOURS WITHOUT EATING)

Anda juga boleh mengambil snek setiap 4 jam atau apabila anda lapar.

3. MAKAN PROTIEN YANG CUKUP. (EAT ENOUGH PROTIEN)
Makan protien dalam bentuk lauk-lauk seperti ikan, daging, telur, ayam, itik, makanan laut  dan seumpamanya dan makanlah sehingga anda kenyang dengan selesa dan bukan terlalu kenyang. Suplemenkan dengan memakan SD2 sebanyak 2 skop setiap kali sebanyak 4 kali sehari.

4. JANGAN MAKAN MELEBIHI 35 GRAMS KARBOHIDRAT SETIAP HARI.
(EAT NO MORE THAN 35 GRAMS A DAY OF NET CARBS)

Pada fasa induksi atau 2 minggu pertama, anda boleh bermula dengan 20 gram net karbohidrat setiap hari. Kemudian pada fasa selanjutnya anda  boleh mengambil sehingga 35 gram net karbohidrat setiap hari. Setiap orang mempunyai Kadar Karbohidrat Yang Kritikal untuk membakar lemak dan pastikan kadar yang sesuai untuk tubuh anda jika pembakaran lemak masih belum lancer. Sebenarnya 35 grams net karbohidrat itu sudah terkandung didalam kabohidrat yang ada didalam sayuran hijau yang kita makan. Kita juga boleh makan produk yang rendah kuantiti karbohidrat atau karbohidrat tersembunyi asalkan tidak melebihi had 35 gram karbohidrat setiap hari.

5. JANGAN MAKAN APA-APA JENIS BUAH-BUAHAN, ROTI, PASTA, BIJIRIN, SAYURAN BERKANJI, KEKACANG ATAU APA-APA MAKANAN YANG DIPERBUAT DARI TEPUNG DAN GULA KETIKA BERDIET.
(EAT ABSOLUTELY NO FRUIT, BREAD, PASTA, GRAINS, STARCHY VEGETABLES, LEGUMES OR ANYTHING MADE WITH FLOUR OR SUGAR DURING THE WEIGHT LOSS PROGRAM)

6. Minum sekurang-kurangnya 2 litre air kosong setiap hari.
(Drink at least 2 litre of water everyday)

7. Hindari minuman berkafein seperti cofee, tea dan minuman ringan dan bergas.
(Avoid caffeine in the form of coffee, tea and soft drinks)
Meminum kafein akan menyebabkan kandungan gula didalam darah yang tidak stabil dan akan membuat anda ketagih gula.

8. Kira setiap paket pemanis tiruan sebagai 1 gram net karbohidrat.
(Count each packet of artificial sweetener as 1 gram of net carbs)
Gunakanlah sucralose (splenda), saccharin (sweet 'n low) atau acesulfame-k (sweet one) sebagai pemanis makanan sekiranya perlu. Stevia adalah lebih organik dan semulajadi.

9. Apabila anda makan diluar, maka berhati-hatilah dengan karbohidrat yang tersembunyi.
(When you eat out, watch for hidden carbs)
Tepung gandum, tepung jagung dan gula adalah intipati didalam kuah (gravies), sos dan dressings.

10. Jangan menyangka semua makanan mempunyai karbohidrat yang rendah.
(Dont assume any food is low in carbohydrate)
Pastikan anda membaca label pemakanan tersebut dan berapa jumlah karbohidrat makanan tersebut. Sila rujuk kuantiti karbohidrat pada setiap pack makanan atau gunakanlah pengira gram karbohidrat (carbohydrate gram counter).

Apabila anda bermula dengan diet SD2, lakukan dengan bersungguh-sungguh pada 2 minggu pertama setiap peraturan-peraturan yang telah dinyatakan untuk berjaya. Lakukanlah dengan sepenuh hati dan jiwa setiap peraturan-peraturan tersebut sebelum anda melakukan versi peraturan anda sendiri.

Bahaya sungguh Alpha Lipid nie !!

BAHAYA SUNGGUH ALPHA LIPID NIE !!


AMARAN DAN PERINGATAN !!

PRODUK INI MENGANDUNGI KOMPOSISI BAHAN YANG MEMBERI KESAN PENURUNAN BERAT BADAN KEPADA ORANG GEMUK.

PENGAMBILAN 1 TIN SELAMA 1 MINGGU BOLEH MENYEBABKAN KEHILANGAN BERAT SEHINGGA 5KG !

PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB JIKA ANDA MENJADI SEMAKIN SEGAK, TAMPAN, ATAU CANTIK, MENAWAN, LANSING DAN SIHAT.

PIHAK KAMI JUGA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS KEUNTUNGAN PELABURAN ANDA YANG PASTI BERBALOI.

SILA ABAIKAN PRODUK INI JIKA ANDA SUKA GEMUK, SUKA BERPENYAKIT, DAN SANGAT SUKAKAN OBESITI...

Alpha Lipid SD 2


Harga pasaran : RM180
Harga Ahli : RM150
Berat bersih: 420g
Hidangan: 28
Penggunaan:
Two heaped scoops in 200/250ml of water.
Elakkan: Pregnant or nursing mothers.
Perasa uncang mengandungi phenylalanine.
Kegemukan tidak bertujuan menjadi satu beban kepada manusia. Ia adalah hasil gaya hidup yang tidak seimbang. Manusia pada asalnya menggunakan keupayaan asas mereka untuk menyimpan makanan lebihan dalam masa yang sama menjadi gemuk, akan digunakan semasa kekurangan makanan. Walaubagaimanapun, dengan kehidupan yang lebih ringkas dan lebihan kalori dalam pemakanan hari ini, jumlah kegemukan menjadi meluas. Rancangan Pengurusan Berat BadanNew Image berjalan dengan harmoni dengan alam semula jadi.

Bagaimana badan kami bekerja
Badan mempunyai program secara semula jadi penambahan berat badan yang sepatutnya sistem terancang / kehilangan. Contohnya - jika anda makan lebih kalori berbanding anda membakar untuk tenaga, anda boleh menjadi gemuk. Ia adalah penting untuk memahami bahawa metabolisma setiap orang adalah berlainan. Ini dikira pada sesetengah orang yang makan sedikit, tetapi berat badan bertambah, manakala orang lain yang makan banyak dan kekal kurus dan ramping.
Prinsip program Slim Diet adalah untuk kehilangan berat badan secara semula jadi melalui sistem mengawal pengambilan karbohidrat harian anda. Ia sebenarnya hanya system pengunduran penambahan berat badan - jika anda kurang makan karbohidrat daripada anda memerlukan tenaga, lemak tersimpan di badan anda akan terbakar untuk memberi badan anda keperluan tenaga. Ia adalah kerana penting untuk membuat catatan dengan cermat untuk semua karbohidrat harian yang diambil. Salah satu kunci utama program kami adalan memperkenalkan kepada anda tentang Tahap Karbohidrat kritikal anda.

Ketosis
Pengambilan karbohidrat adalah terkawal supaya apabila paras gula dalam darah berkurangan, badan anda akan bertukar kepada pembakaran lemak untuk tenaga dan menghasilkan ketosis. Bentuk ketosis ini adalah hypoglycaemic ketosis yang sangat berbeza daripada hyperglycaemic ketosis berlaku dengan kencing manis.
Ketosis adalah proses semula jadi membakar lemak untuk tenaga. Semua hidupan mempunyai tanggungjawab. Semasa kelahiran kita dilahirkan berwarna merah jambu. Bayi kehilangan sedikit berat badan selama beberapa hari pertama dan kebanyakan daripada ini merupakan proses pembakaran lemak yang membekalkan tenaga yang diperlukan sehingga sistem penghadamannya berfungsi sepenuhnya.

Slim Diet 2 turut dijual sebagai UDII dan SDII.
Menggunakan ketosis untuk menhilangkan berat badan terdapat beberapa kelebihan:
  1. Kehilangan berat dengan cepat - 250g - 500g minimum setiap hari (lebih dalam minggu pertama) yang setanding dengan yang dicapai semasa puasa lengkap.
  2. Peningkatan tenaga - Membakar 500g lemak akan mengeluarkan 3,600 kalori tenaga
  3. Peningkatan kapasiti mental - Ketones apabila digunakan seperti satu bahan api untuk otak, boleh meningkatkan tumpuan dan kapasiti ingatan.
  4. Imbangan cecair - Diet kalori rendah biasanya tidak mempunyai kapasiti untuk menghasilkan penahanan bendalir, terutamanya dengan orang yang sangat gemuk. Diet Protein-Sparing Modified Fast adalah baki-baki cecair badan.
Dari hari ke-2 bermulanya Pengurusan Berat Badan, hendaklah membuat pemeriksaan air kencing dengan Uriscan. Bacaannya seharusnya berwarna merah jambu (paling rendah atau kecil) untuk keputusan terbaik. Ia patut mencapai 48 jam. Air kencing adalah perkara pertama yang mesti diperiksa di waktu pagi.
Periksa sebelum minum petang untuk minggu yang pertama. Jika bacaan ketosis adalah tinggi (besar atau paling tinggi), anda sama ada tidak minum air yang secukupnya atau perlu untuk meningkatkan kadar pengambilan karbohidrat. Jika bacaan ketosis terlalu rendah (nil) anda mempunyaimkarbohidrat yang secukupnya
Jika anda skala adalah naik lebih tinggi, badan anda boleh bertoleransi sedikit lagi karbohidrat. Meningkatkan pengambilan anda dengan perlahan, menguji air kencing anda setiap hari, sehingga anda mencari Critical Carbohydrate Level peribadi (CCL.) anda sendiri.
Untuk beberapa hari pertama diet, teruskan pengambilan karbohidrat anda yang paling minimum supaya anda akan mendapat ketosis dengan cepat. Sekali badan anda mendapat ketoses selama seminggu, anda mampu untuk membuat eksperiment dan mencari critical carbohydrate level (C.C.L.) anda sendiri.

Ini adalah tiga prinsip penurunan berat badan:
  1. BERSENAM
  2. PENGURANGAN PENGAMBILAN KALORI
  3. PENGURANGAN PENGAMBILAN KARBOHIDRAT

Faedah Unik Slim Diet
  1. Ia secara keseluruhannya adalah semula jadi, selamat, berkesan dan kos efektif.
  2. Ia tiada usaha menahan kelaparan dan jumlah pemakanan yang memuaskan dilakukan seharian.
  3. Anda dapat mengukur, dengan cara ujian mudah, sama ada anda membakar lemak atau tidak.
  4. Kamu hanya hilang lemak, bukan tisu badan (selagi dalam diet kalori), mengekalkan otot yang bagus dan kecerahan kulit.
  5. Penyahtoksikan dan pembersihan sistem badan anda secara automatik.
  6. Tawaran merancang dorongan yang bagus, kerana kehilangan berat badan adalah lebih berkesan daripada mana-mana program lain berdasarkan kalori atau prinsip senaman.
  7. Pengenalpastian kadar metabolisme badan anda (tahap karbohidrat kritikal).
  8. Satu sistem sokongan yang sangat berkesan.
  9. Menubuhkan asas dan pengetahuan bagi mengekalkan kawalan berat badan selama-lamanya.
  10. Lebih tenaga dengan tiada diet atau kesan sampingan.

Peraturan penting untuk Slim Diet II
  1. Goncang Slim Diet anda sebelum buka. (Beberapa nutrien khusus kepada penyelesaian semasa penggunaan)
  2. Anda mesti mencampurkan dua sudu formula 8oz (250m1) secawan atau lebih air empat kali sehari. (Sudu plastic disediakan bagi setiap tabung).
  3. Makan hanya dari senarai makanan. Jika ianya tiada dalam senarai anda tidak boleh memakannya! Makanan ini perlu dipilih dengan berhati-hati untuk memastikan maksimum dan penurunan berat badan yang efisien.
  4. Anda mesti mengambil 2-4 protein makanan setiap hari dengan sayuran (mentah atau masak) daripada senarai makanan.
  5. Anda mesti mempunyai minimum 20 gram carbohidrat daripada senarai makanan itu, tetapi anda mesti tidak melebihi 35 gram.
  6. Anda mesti menjumlahkan sebanyak dua sudu pencuci mulut tekanan minyak SEJUK dan satu sudu pencuci mulut cuka sidar sehari.
Catatan: Ia adalah sangat penting untuk mengambil sedikit minyak dalam diet untuk memastikan pusingan nutrien anda sempurna dalam bentuk Penting Asid Lemak dan juga untuk memudahkan penyerapan bagi vitamin-vitamin lemak larut dalam formula.
  1. Season makanan anda dengan Lite Seasoner (untuk kalium tambahan dan natrium).
  2. Minum dua liter air sehari.
  3. Senaman secara berterusan selama 30 minit sehari.
  4. Periksa Tahap Kritikal Karbohidrat anda dengan Uriscan setiap hari.
  5. Jika anda mempunyai masalah dengan kejanggalan usus ambil 1 - 4 sudu Fibre Supplement atau FibreMax harian - 1 skop setiap campuran Slim Diet.
  6. Kami mencadangkan pengambilan New Image RDA vitamin seimbang dan pil-pil mineral manakala pada program pengurangan berat badan anda sebagai sokongan tambahan.
  7. Setelah berat badan yang anda mahu dicapai, tukar kepada Slim Diet 3 program penyenggaraan untuk 30 - 90 hari sehingga metabolisme anda telah menyelaraskan untuk imej baru anda.
  8. Yang terakhir tetapi tidak kurang pentingnya - jangan menipu diri anda

Bagaimana memulakan?

Anda memerlukan
  1. New Image SDII
  2. New Image Life Salt
  3. Turbo Shaker
  4. Ketone Sticks - Urine test strips
  5. Cold pressed oil, e.g., flaxseed oil or olive oil
  6. Apple cider vinegar

Protein
Sila ambil perhatian tentang program, anda memerlukan
* 1 gram protein per kilo untuk berat badan yang ideal
Contohnya,
Jika berat badan anda sekarang ialah 85kg, tetapi berat badan ideal anda ialah 70kg.
Oleh kerana itu, anda memerlukan 70g protein setiap hari.
Di dalam Program ini, anda dibenarkan mengambil 4 gelas SD II (2 sudu) yang memberi 40g protein. Daripada contoh di atas, anda perlu mengambil 30g protein dalam pemakanan harian anda.
Sila ambil perhatian tentang
Protein yang anda perlukan setiap hari terpulang pada target berat badan anda tetapi tidak kurang dari 60 gram protein.
* WHO/FAO (1985) mencadangkan orang dewasa dibenarkan mengambil sehari minimum 1075 gram protein per kilo pada berat badan (kanak-kanak: 1.0 gram)

SLIM DIET TEN COMMANDMENTS (SEPULUH TIP-TIP UTAMA SLIM DIET)
  1. Memilih makanan hanya daripada senarai makanan. Jika ia tiada dalam senarai anda tidak boleh makan. Ingat bahawa para saintis mengambil masa bertahun-tahun untuk memasukkan kesemua senarai itu jadi anda perlu menikmati pembuangan lemak secara pantas. (rujuk pada nota panduan syarikat untuk maklumat lebih lanjut)
  2. Mewujudkan hidangan yang menyediakan hanya 20 - 35g karbohidrat setiap hari atau mengikut menu-menu yang diberi. (rujuk pada nota panduan syarikat untuk maklumat lebih lanjut)
  3. Goncang Slim Diet sebelum buka. Satu sudu disediakan didalam boleh digunakan.
  4. Campurkan 2 sudu formula dalam 200ml / 250ml Digoncangkan dengan air sejuk empat kali sehari (rujuk pada nota panduan syarikat untuk maklumat lebih lanjut)
  5. Ianya penting untuk mendapatkan 4 sudu teh dari tekanan minyak sejuk dan dua sudu cuka sider harian. Ia boleh menggunakan satu sudu teh dalam penggoncang atau dalam sos salad.
  6. Bubur makanan anda dengan New Image Lite Salt (untuk lebihan potassium)
  7. Anda mesti minum sekurang-kurangnya 2 liter air setiap hari. (Air Sejuk)
  8. Mengurangkan / menghapuskan minuman kafein, i.e. teh, coklat dan kopi. Cafeine memperlahankan pembakaran lemak.
  9. Memeriksa kayu keton (Ketone Stick) harian anda bermula pada hari ke-3. (rujuk pada nota panduan syarikat untuk maklumat lebih lanjut)
  10. Bersenam selama 30 minit setiap hari. Berjalan dengan perlahan juga sudah memadai.
Sila beli SDII - The Ultimate diet, Lose your fat and Don't lose your body tone nota panduan daripada kaunter syarikat jualan di pejabat Mid Valley hanya RM2 bagi setiap pembelian.
Nota Panduan SDII
Isi kandungannya adalah
  1. Pengenalan
  2. Bagaimana untuk memulakan dalam butiran
  3. Keputusan pemeriksaan air kencing
  4. Sepuluh Arahan Utama
  5. Carta makanan
  6. Menu untuk SDII
  7. Pengekalan berat badan
  8. Apa yang kamu perlu pentingkan
  9. Ukuran mingguan
  10. Berat ideal untuk carta ketinggian




Cara Membeli

Hubungi kami untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai produk, urusan pembelian ATAU jika anda berminat untuk menjadi ejen/pengedar dikawasan anda:

Detail:
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone : 017-3299 808

Email : alphalipidsd2formula@yahoo.com 
Akaun Maybank/Cimb : Sila pm untuk dapatkan no akaun

Untuk setiap urusniaga pembelian produk, bayaran boleh dilakukan ke Akaun Maybank/Cimb, dan pastikan anda masukkan email kami untuk tujuan rujukan.
Setelah membuat pembayaran, sila sms atau email, maklumat berkenaan anda untuk tujuan penghantaran.


Pastikan setiap email mempunyai butiran berikut:
Nama :
Alamat :
No.Telefon :
No Kad Pengenalan ( Utk Menjadi Ahli) : 
No Akaun Bank (Utk Menjadi Ahli) :
Produk (Alpha Lipid Lifeline / ALSD2) :
Bilangan Produk :
Jumlah bayaran :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk membina perniagaan bersama kami dan bersama-sama menjana pendapatan yang lumayan, yang anda perlukan ;


Membership = RM60 Semenanjung / RM70 SS
Ahli biasa = RM450 (3 tin Alpha Lipid)
Supervisor = RM4,500/3000pv (30 tin Alpha Lipid, dan LAYAK untuk mendapat WANG ROYALTI 2x setahun)


Apa yang anda akan dapat dalam perniagaan Alpha Lipid Lifeline / ALSD II ;


1- Pendapatan bulanan tanpa batasan, selagi anda sanggup bekerjasama sebagai SATU kumpulan dan BUKAN sebagai individu!
2- Peluang Melancong ke serata negara secara percuma!
3- Impian yang mudah dicapai
4- dan Banyak lagi.... 


Sertai Kami sekarang, semakin lama anda berhelah, semakin banyak yang anda terlepas!
Kami menanti anda!


Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula 
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni



TERBUKTI!!
SD2 adalah satu produk penurunan berat badan yang berasaskan soya protein isolote yang terpilih dan bergred tinggi, serat soya, diperkayakan dgn asid amino, vitamin A,B,C,D,E dan mineral. SD2 juga bukanlah 'meal replacement' dimana kita perlu berlapar tetapi ia adalah 'meal supplement' dimana anda perlu makan tanpa meninggalkan rutin harian anda. Oleh itu, semasa kita melalui program ini, kita tidak akan merasa letih dan kelihatan lesu seterusnya ia akan memberi kita tenaga walaupun proses pembakaran lemak terjadi.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan, berminat nak jadi kurus, nak tahu baganaimana cara untuk kurus, boleh hubungi saya untuk mendapatkan Sd2. Produk pelangsingan badan yang berkesan, terbaik dan harga yang mampu dibeli oleh semua orang.

Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni



Testimoni :

Turun 12kg dgn ALPHALIPID SD2..
 insya Allah.


Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni

Testimoni - Izan Zulkifli

Taraaaa... Inilah hasilnya setelh sy menemui ALSD2. Syukur kpada tuhan dgn kurniaan ini. Masalah berat bdn yg sy alami dpt di atasi. syukur skrg sy lebih berkeyakinan dn yg paling utama sy blh memakai semula baju2 dn sluar2 lm dl.Anda bila lg?????Jdkan impian anda satu kenyataan. jgn bertangguh lg!!!

Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/




Testimoni


Testimoni :

x perlu cakap bnyak lg, tgk je pic testimoni sd2 ni. dalam masa 2 mnggu je berat beliau trun sbnyak 16kg dgn SD2 ALPHA LIPID.. mmg trbaik..sempatkan kurus sblum raya!!!

anda teruja nak kurus sblum raya ni?pm @ sms :

Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni


Testimoni - Elmi

Pengorbanan perlu ada jika kite mahukan sesuatu yang baik untuk kita...
so selama ni kita dh lame mkn nasi,carbo,sugar...apa salah nya kite korban kan demi kesihatan kita....

Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni


Testimoni :
Wahhh..tahniah Niena.. Sape yg belum try mmg sgt rugi..ni testimoni yg latest ok.. ALSDII the best..ape tggu lg..

Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!

Testimoni


Testimoni - Dapatkan alpha lipid sd2...... Biar slim bila beraya nanti... Nk berkebaya, nk bergaya sakan raya nnti...... Jgn berlengah, cepat......cepat.....cepat..... Pm sy utk dptkn hrga special.

PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
https://www.facebook.com/alphalipidsd2formula
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

Testimoni


Testimoni - TURUN 5 kG dalam seminggu dengan ALPHA LIPId SD 2!

Alpha Lipid sd 2 Formula
017- 3299 808
alphalipidsd2formula@yahoo.com

Syarat Utama Berdiet dengan SD2:



1. Tidak boleh BERLAPAR! WAJIB MAKAN!


2. bila dah capai berat ideal, TIDAK PERLU Maintain Minum SD2!

Pelan Pemakanan semasa DIET 


Semasa 2 Minggu Induction:

1.) Elakkan nasi, mi, mihun, laksa, laksang, spagetti, fettucini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu.

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

Boleh Makan:

1.) Ayam - panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua ikan - sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua daging - rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai... asalkan halal.

4.) Udang - bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan sayur dan mayonis kat dalam je...

9.) Pizza? Makan topping sahaja.

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.

Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 9 malam. Jangan ponteng makan"!!





























Semua yang di atas..boleh makan semasa ber'alsd2'




Regards,
Alpha Lipid SD 2 Formula
Phone: 017-3299 808
Email: alphalipidsd2formula@yahoo.com


PLEASE SUPPORT US :
1. Like us :
Alpha Lipid SD 2 Formula.
2. Follow us :
Berdiet tanpa berlapar. Turun 2-5kg seminggu!!
http://alphalipidsd2formula.blogspot.com/

*p/s Rakan niaga dari seluruh negara diperlukan dengan kadar segera...